BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku

  • Informacje ogólne »
  • Reguły załatwiania spraw »

REGUŁY KOLEJNOŚCI ZAŁATWIANIA SPRAW

Samorządowe Kolegia Odwoławcze, jako organy administracji publicznej, zobowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
W Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Płocku sprawy rozpatrywane są według kolejności wpływu, przy czym pierwszeństwo w załatwianiu mają sprawy z zakresu informacji publicznej i odwołania dotyczące pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych i dodatków mieszkaniowych. Poza kolejnością rozpatruje się wnioski o przywrócenie terminu do złożenia odwołania lub zażalenia, wnioski o wycofaniu odwołania, skargi na bezczynność oraz sprawy wnoszone do SKO przez posłów i senatorów we własnym imieniu, a także w imieniu wyborców.

Załatwienie sprawy w postępowaniu odwoławczym powinno nastąpić nie później niż w ciągu:

  • 1 miesiąca - art. 35 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2018r. poz. 2096 ze zm.);
  • 2 miesięcy – sprawy podatkowe – art. 139 § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz.U.  z 2019 r., poz. 900 ze zm.);
  • 14 dni – sprawy dotyczące dostępu do informacji publicznej – art. 16 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz.U. z 2019r.,poz. 1429)

od dnia otrzymania odwołania z aktami sprawy.

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćAneta Kucińska
  • OpublikowałAneta Kucińska
  • Data publikacji2004-06-08 00:00
  • Ostatnio zmodyfikowałAgnieszka Świtalska
  • Ostatnia modyfikacja2019-09-25 14:12
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-08-01 13:52:46
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net